All Questions

sghm chetori

khoobam merC

rad rad Asked on Jul 31, 2017 in Programming
36 Views
1 Votes
3 Answers

Allah’ın İsim ve Sıfatları Tevhidi

Allah’ın kendini Kuran’da vasfettiği, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in sahih sünnetlerinde bizlere açıkladığı üzere, bütün noksanlıklardan uzak, yani kemal sıfatlara sahip olduğuna, mahlukata benzemediğine ve bu sıfatların varlığına, iptal etmeksizin inanmaktır.

Bu tevhidi sağlayabilmek için üç temel noktaya dikkat etmek gerekir:

– Allah’ın isim ve sıfatlarını Kuran-ı Kerim ve sahih sünnette bildirildiği şekliyle kabul etmek.

Bu isim ve sıfatları artırmadan, azaltmadan, saptırmadan, sapık tevillerle tevil etmeden olduğu gibi kabul etmek.

Buhari’nin Şeyhi Naim İbni Hammad şöyle dedi:

“Allah’ı yarattığına benzeten kişi kafir olur. Allah’ın kendisini ve Rasulullah’ın Allah’ı vasfettiği şeyleri inkar eden kişi de kafir olmuş olur.” (Er-Ravda en-Nediyye s:22, İthaf il Kainat s: 6)

 

– Allah’ı mahlukata benzetmemek.

Allah-u teala şöyle buyuruyor:

“O’nun benzeri hiç bir şey yoktur. O işitendir, görendir.” (Şura: 11)

“Hiç bir şey O’na denk değildir.” (İhlas: 4)

 

3 – Allah’ın sıfatlarının mahiyetini araştırmamak.

Allah’ın sıfatlarını olduğu gibi kabul etmek, mahiyeti hakkında soru sormamak gerekir. Allah’ın sıfatları zatının mahiyetine bağlıdır. Allah’ın zatının mahiyetini insanlar idrak edemeyecekleri için bu konuda soru sormamaları gerekir.

İmam Malik, Allah’ın istivası hakkında soru sorulduğunda şöyle dedi:

“İstiva bilinen bir şeydir. Keyfiyeti ve nasıl olduğu bilinmez. Ona iman farzdır. Mahiyeti hakkında soru sormak bidattir.” (Er Ravda en- Nediyye s: 29 )

demos demos Asked on Jul 01, 2017 in Media
65 Views
0 Votes
3 Answers

dsfdsd

dsfsfdsfdsdsfds

allytrendz2 allytrendz2 Asked on Jun 30, 2017 in Business
29 Views
0 Votes
1 Answers

hjghj

kjhjhhjhjhhkj

allytrendz2 allytrendz2 Asked on Jun 30, 2017 in Technology
30 Views
1 Votes
3 Answers

teste

tetws< 

futural futural Asked on Apr 22, 2017 in Media
55 Views
0 Votes
5 Answers

teste

tetws< 

futural futural Asked on Apr 22, 2017 in Media
39 Views
0 Votes
0 Answers

tiếng việt có dấu

tiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấutiếng việt có dấu

u ii
kk ô
oo ppp

 

Hà Dím meoluoi Asked on Feb 09, 2017 in Programming
84 Views
0 Votes
6 Answers

rhhrhrrjhr

hr

 

 

rjrtjrtjrt

ttrhr

mounir benjelloun Asked on Jan 13, 2017 in Media
110 Views
0 Votes
6 Answers

How was your Day today?

Just test Question,I was fine today,how about You?

Gogi Gogi gigi Asked on Jan 02, 2017 in Media
190 Views
0 Votes
21 Answers